«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 60 000 подписчиков.

Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывания святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях… Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!

Есть такое народное высказывание, что «Горбатого только могила исправит». Толкование ее имеет более переносное значение, но это не в случае с житием святого мученика Вонифатия. Многие рассказывают историю его изменения как пример того, что все можно изменить в любой момент. Чаще всего такой посыл направлен на тех, кто в достаточно сознательном возрасте приходит в Церковь за помощью Господа.

Житие святого Вонифатия

Он вел достаточно раскрепощенную жизнь того времени. Дело было в 3 веке в Риме. Он был молодым и рабом у одной молодой и красивой аристократки. Основными задачами его было следить за ведением домашнего хозяйства и управлять имуществом своей хозяйки. Он не чувствовал особой тягости от данного прислуживания, ведь были и те, кому жилось намного сложнее. Например, работникам в каменоломнях и на плантациях.

Многие отмечали, что он был веселым человеком, который предавался блуду и винопитию. Мало кого удивило, что он стал со временем любовником своей госпожи. Для того, чтобы вести хоть какой-то благочестивый образ жизни, они раздавали милостыню и помогали странникам.

Нередко можно встретить упоминания о том, что многие произносят молитву Вонифатию против алкоголизма. Ее считают очень эффективной. В один прекрасный день Аглаида услышала о том, что тем, кто хранит в своем доме мощи святых и поклоняется им, ждет прощение всех грехов и Царствие Небесное. Тогда она направила своего раба в Азию, где как раз христиане подвергались страшным гонениям. Там велела купить тело одного из мучеников и доставить к ней домой. Перед уходом он пошутил, что если он принесет ей свои, то будет ли она их также почитать, как и прочие. На что она просто посмеялась и велела привести желаемое. В сопровождении свиты и большого количества денег он отправился за добычей.

По прибытию в Тарс он узнал, что в амфитеатре как раз собираются казнить 20 христиан. Не медля он проследовал туда. В его глазах возник ужас, когда он видел те пытки, которым подвергались мученики. Но ничто не могло сломить их дух. Такое зрелище запало в самое сердце. Вонифатий сказал, что отныне отказывается от своей прежней жизни и становится последователем Христа. Это не ушло от внимания преследователей и они решили его тут же схватить.

Мучения, которые ему предназначались, не сломили его. На следующий день он с гордостью выслушал свой смертный приговор, произнес молитву и перекрестился. Далее отдал себя в руки Господа. Спутники слуги не знали, куда он пропал и пошли на его поиски. От брата палача они узнали, что похожего человека казнили и о всех его испытаниях. Свита тут же выкупила его тело и отправилась обратно на родину. В то же время Аглаиде пришли ангелы и сказали, что она должна почитать мощи своего слуги, так как он искупил все ее грехи. Женщина пошла на встречу со всеми почестями. После, на том месте построили храм святого мученика Вонифатия.

В чем помогает молитва святому?

Как уже было сказано выше, многие просят его о том, чтобы излечится от алкогольной зависимости. Но кроме этого, есть и прочие нужды верующих, в которых она помогает:

  • найти выход в сложных жизненных ситуациях;
  • справится с чревоугодием и другими пристрастиями;
  • обрести любовь и сохранить ее до конца жизни;
  • справится с финансовыми неприятностями;
  • провести жизнь без распутства.

Независимо от того, о чем молятся святому мученику Вонифатию, он поможет в том случае, если слова прошения будут идти от чистого сердца. Многие считают, что признание своих ошибок, поможет начать жизнь сначала.

Где находятся лики и мощи святого

Так как он достаточно почитаем, то найти лик не особенно сложная задача. Днем памяти его признано 1 января. В этой дате есть некий символизм, который связан с началом нового года. Ведь именно этот момент может стать началом нового периода в жизни человека.

Икона святого Вонифатия в Москве находится в храме Святого Николая на Преображенском кладбище. Судя красивой романтической легенде хозяйка построила храм. А остаток жизни провела в монашестве, раздав все свои накопления. Останки его можно найти в саркофаге собора на Авентинском холме Италии. В Москве, они передаются из одной к другой. Среди них выделяют такие храмы:

  • Рождества Пресвятой Богородицы;
  • святых бессребренников Космы и Дамиана;
  • Святого Николая на Преображенском кладбище.

Сильная молитва святому Вонифатию от пьянства мужа

Сильные пристрастия отбирают у человека краски жизни и всяческий интерес к ней. Основная задача его заключается в том, чтобы найти новую порцию спиртного. Им подвластны любые хитрости, только чтобы получить то, что они хотят. Страдают в первую очередь не столько они от этого, сколько близкие люди. Они согласны пойти на все, только чтобы помочь родному человеку.

В такой ситуации на помощь может прийти святой мученик Вонифатий. Много веков люди обращаются к нему с искренними прошениями и он спасает их от данного недуга. Произносить ее слова желательно тому, кто потерпает от такой привязанности, но если он сам этого не желает, тогда ему могут помочь в этом близкие.

Для этого прочитайте над питьем, а после дайте его ему выпить. Эта молитва выглядит вот так:

«О, святой и многострадальный мученик Вонифатие. Прибегаем к твоему заступничеству. Милостиво услышь нас и не отвержи наших молений. Исцели сына нашего (имя), одержимого тяжким недугом пьянства, ради матери своей Церкви Христовой. О, мученик Христов, коснись сердца его Божьей благодатью. Приведи от греховных падений к спасительному воздержанию. Умоли Господа Бога не отвернуться от нас, и укрепит нас в трезвости и целомудрии. Да поможет десницей своей трезвящимся. Приме, заступниче Божий, молитвы матерей, о детях их. И придет вопль сей молитвами твоими к престолу Всевышнего. Спаси нас от лукавого и козней вражьих. В час исхода нашего, не остави нас. И покроет нас милость Божья во веки веков. Аминь».

Акафист

Обращайтесь к святому при любой возможности. Читать акафист святому Вонифатию от пьянства можно по нескольку раз в день. Важно, чтобы это было искренно. Положительное решение данного вопроса многие объясняют тем, что Вонифатий при жизни вел также весьма разгульный образ, но в свое время успел остановиться. Именно поэтому старается помочь тем, кто страдает и не может самостоятельно справится с поставленной задачей.

Конда́к 1.

Избра́нный во́ине Христо́в, венце́м сла́вы украше́нный, му́ченическою сме́ртию ве́чныя сме́рти изба́вивыйся, от мра́ка грехо́внаго отврати́выйся и к ве́чному све́ту прише́дый, приими́ моле́ние на́ше, в похвалу́ тебе́ приноси́мое, и на́с изба́ви от сете́й лука́ваго врага́ на́шего, да тебе́ с ра́достию побе́дною зове́м:

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

И́кос 1.

А́нгелом све́тлым, о́гнь муче́ний твои́х росо́ю благода́ти угаси́вшим, огражде́н бы́л еси́, страда́льче Христо́в Вонифа́тие, да не когда́ я́ко гре́шник нераска́янный поги́бнеши, и пред Го́сподем в оде́жде бра́чней предста́неши. Научи́ и на́с облещи́ся в све́тлыя ри́зы свя́тости, тебе́ зову́щих:

Ра́дуйся, жи́знь за Христа́ отда́вый; ра́дуйся, страда́нием Его́ подража́вый.

Ра́дуйся, о́чи своя́ к Бо́гу обрати́вый; ра́дуйся, во́лю свою́ в доброде́телех укрепи́вый.

Ра́дуйся, ра́бе Христо́в ве́рный; ра́дуйся, святы́й коне́ц жития́ своего́ прие́мый.

Ра́дуйся, к покая́нию сердца́ обраща́яй; ра́дуйся, ко Христу́, Пути́ и́стинному, приводя́й.

Ра́дуйся, Ду́хом Святы́м просвеще́нный; ра́дуйся, собла́знами ми́ра сего́ не прельще́нный.

Ра́дуйся, зми́я лука́ваго посрами́вый; ра́дуйся, святы́х ли́к возвесели́вый.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 2.

Ви́дя многомяте́жие ми́ра сего́ и печа́ли земны́я, и сия́ вся́, я́ко пра́х вмени́в, к преми́рным возве́л еси́ у́м тво́й, страда́льче Христо́в. На высоту́ богоразу́мия возше́д, Христа́ Бо́га пред все́ми испове́дал еси́. И ны́не ду́ши все́х во гресе́х погиба́ющих к милосе́рдому Го́споду зове́ши, да во смире́нии пока́ются и во слеза́х умиле́нно Ему́ вопию́т: Аллилу́ия.

И́кос 2.

Ра́зум трезве́нием укрепи́л еси́ и страсте́й пла́мень покая́нием угаси́л еси́, Вонифа́тие преди́вный. От За́пада на Восто́к из Ри́ма прише́л еси́, спострада́ти Го́споду Иису́су Христу́ наме́рение свято́е нося́, да благода́ть в тебе́ преизоби́лует. И на́с ны́не в хра́м Бо́жий привле́кл еси́, тебе́ глаго́лющих:

Ра́дуйся, стра́сти побора́ти науча́яй; ра́дуйся, отча́янным наде́жду спасе́ния подава́яй.

Ра́дуйся, суету́ жи́зни земны́я позна́вый; ра́дуйся страда́ния своя́ предсказа́вый.

Ра́дуйся, трезвя́щихся отра́до и ободре́ние; ра́дуйся, немощны́х во́лею укрепле́ние.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю от пия́нства отвраща́емся; ра́дуйся, я́ко тобо́ю к Бо́гу обраща́емся.

Ра́дуйся, исцеле́ний исто́чниче неисчерпа́емый; ра́дуйся, чуде́с сокро́вище неоскудева́емое.

Ра́дуйся, науча́яй на́с при́сно возноси́ти у́м на́ш к Бо́гу; ра́дуйся, обреты́й и́стинную от грехо́в свобо́ду.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 3.

Си́ла милосе́рдия Бо́жия неизрече́нная на тебе́ откры́ся, и́бо жития́ твоего́, му́чениче, ди́вное повествова́ние я́вно на́м сказу́ет, ка́ко ве́лии гре́шницы ми́лостиво Отце́м на́шим Бо́гом прие́млются, егда́ Ему́ покая́ние принесу́т. Та́ко и ты́ Бо́гу угоди́л еси́, и вме́сто го́рькия сме́рти ве́чную жи́знь прия́л еси́. Научи́ и на́с Бо́гу пе́ти всегда́: Аллилу́ия.

И́кос 3.

Име́я ны́не ра́дость ве́чную в небе́сных селе́ниях, и на́с гре́шных на земли́ не забыва́еши, му́чениче Христо́в Вонифа́тие. Мы́ же, тружда́ющиися и обремене́ннии, к тебе́ прибега́ем: не оста́ви на́с си́рых и неду́жных, по́мощи у тебе́ прося́щих, но мольбы́ на́ша на олта́рь небе́сный принеси́, да ра́достно тебе́ зове́м:

Ра́дуйся, бли́жняго, я́ко себе́ сама́го, возлюби́вый; ра́дуйся, во гресе́х се́рдце свое́ не ожесточи́вый.

Ра́дуйся, стра́нником и пу́тником со вся́ким тща́нием служи́вый; ра́дуйся, я́ко сего́ ра́ди но́щию сто́гны гра́да обходи́вый.

Ра́дуйся, бога́тыя милосе́рдию науча́яй; ра́дуйся, си́рыя и вдови́цы защища́яй.

Ра́дуйся, бе́дствующим до́брый предста́телю; ра́дуйся, за оби́димых и уничижа́емых при́сный хода́таю.

Ра́дуйся, нестерпи́мою жа́ждою пия́нства пали́мыя трезве́нием прохлажда́яй; ра́дуйся, вина́ ра́ди обнища́вшия к трезве́нию призыва́яй.

Ра́дуйся, же́ны рыда́ющия утеша́яй; ра́дуйся, сле́зы и́х ко Го́споду принося́й.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 4.

Бу́ри грехо́вныя тебе́ не потопи́ша, ниже́ во́лны страсте́й покры́ша, му́чениче Христо́в: не поги́бл еси́, но ко Христу́ прише́л еси́ и жи́знь свою́, я́ко же́ртву благово́нную, Ему́, Сладча́йшему Спаси́телю на́шему, прине́сл еси́. Моли́ся у́бо, да и мы́, в жите́йском мо́ри су́щии, к ти́хому приста́нищу, Го́споду Спаси́телю, притеце́м, во умиле́нии зову́ще: Аллилу́ия.

И́кос 4.

Слы́шим и мы́ ева́нгельскую при́тчу, ка́ко блу́дный сы́н на стране́ дале́че име́ние свое́ ижди́вый, от гла́да душе́внаго в себе́ прише́д, во объя́тия о́тчи притече́, в покая́нии зовы́й: «О́тче, согреши́х на не́бо и пред тобо́ю»; та́ко и ты́, му́чениче Вонифа́тие, не погуби́в себе́, но от роже́ц греха́ отврати́вся, ко Христу́ обрати́лся еси́. Мы́ же, исправле́нию твоему́ ра́дующеся, пое́м ти́ си́це:

Ра́дуйся, гла́д кре́пок в рабо́те страсте́м испыта́вый; ра́дуйся, Христа́ Бо́га, я́ко Хле́ба жива́го, взалка́вый.

Ра́дуйся, пречи́стыя Кро́ви Его́, я́ко и́стиннаго пития́ приобщи́выйся; ра́дуйся, я́ко пресла́вным му́чеником приложи́выйся.

Ра́дуйся, на крыле́х трезве́ния к Бо́гу возлете́вый; ра́дуйся, се́рдце свое́ горе́ име́вый.

Ра́дуйся, ко Го́споду си́лою Животворя́щаго Креста́ прише́дый; ра́дуйся, я́ко прия́л еси́ вене́ц побе́ды.

Ра́дуйся, души́ на́шея сокро́вище нетле́нное; ра́дуйся, Це́ркве на́шея украше́ние многоце́нное.

Ра́дуйся, красоты́ ми́ра сего́ отверги́й; ра́дуйся, грехо́вную оде́жду с себе́ совлеки́й.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 5.

Богото́чную Кро́вь Христо́ву за все́х на́с, недосто́йных, и кро́вь му́ченическую за Христа́ пролия́нную па́мятующи, си́це тебе́ веща́ше Аглаи́да: «Са́м ве́си, ско́ль мно́гими грехми́ оскверне́ни есмы́, и о бу́дущем жития́ на́шего небреже́м. А́з же от боже́ственнаго му́жа слы́шах, я́ко му́чеников мо́щи спасе́ние да́руют, и́же му́ченика я́ко храни́теля и хода́тая пред Бо́гом и́мать». — И мы́ тебе́ глаго́лем: «Ты́ еси́ на́ш храни́тель и хода́тай пред Го́сподем на́шим», и́бо со а́нгелы предстои́ши Пресвяте́й Тро́ице, поя́: Аллилу́ия.

И́кос 5.

Ви́дим ны́не и разуме́ем, ка́ко сии́ глаго́лы Аглаи́ды ду́шу твою́ пробуди́ша, и ты́ к воздержа́нию призва́л еси́ себе́, му́чениче Вонифа́тие. И на́м помози́ подража́ти тебе́, да не поги́бнем в пучи́не беззако́ния потопля́еми, но ра́достно тебе́ зове́м:

Ра́дуйся, от страсте́й, я́ко от поги́бельнаго сна́, пробуди́выйся; ра́дуйся, от у́з грехо́вных свободи́выйся.

Ра́дуйся, сомнева́ющихся в милосе́рдии Бо́жием обличе́ние; ра́дуйся, безконе́чныя ра́досте утвержде́ние.

Ра́дуйся, зовы́й на́с к по́двигу воздержа́ния; ра́дуйся, ты́ бо зна́мением Креста́ посе́кл еси́ страсте́й взыгра́ния.

Ра́дуйся, стяжа́вый себе́ ве́чное име́ние; ра́дуйся, и на́с пробужда́яй к труду́ спасе́ния.

Ра́дуйся, я́ко ви́нное весе́лие презре́л еси́; ра́дуйся, я́ко плотски́я ра́ны, я́ко безпло́тен, претерпе́л еси́.

Ра́дуйся, за испове́дание Христа́ от враго́в избие́нный; ра́дуйся, нестерпи́мым огне́м за Него́ опале́нный.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 6.

Пропове́дница поклоне́ния святы́м моще́м яви́ся Аглаи́да, госпожа́ твоя́, страда́льче Христо́в, егда́ посла́ тя́ на Восто́к святы́я мо́щи му́чеников, за ве́ру Христо́ву пострада́вших, принести́, и́миже благодея́ния источа́ются оби́льно, и ве́чное спасе́ние подае́тся все́м, к му́ченическому ли́ку усе́рдно притека́ющим. Да́ждь и на́м утеше́ние от Го́спода прия́ти, Ему́же а́нгельскую пе́снь прино́сим: Аллилу́ия.

И́кос 6.

Возсия́л еси́ на́м, я́ко звезда́ незаходи́мая, ди́вным житие́м твои́м, му́чениче преблаже́нне, и́го Христо́во ле́гкое и вседраго́е на себе́ прие́мый и спасе́ние получи́вый, пути́ бо благоче́стия без Христа́ Го́спода обрести́ ника́коже возмо́жно е́сть. Те́мже и на́с моли́твами твои́ми в го́рняя оби́тели приведи́, тя́ восхваля́ющих си́це:

Ра́дуйся, зако́на Христо́ва скрижа́ль богоначерта́нная; ра́дуйся, моли́тв ко Го́споду ми́ро благоуха́нное.

Ра́дуйся, пра́выя ве́ры Христо́вой сто́лпе о́гненный; ра́дуйся, честны́й ве́нче от за́поведей Бо́жиих, я́коже от ка́мений драги́х, устро́енный.

Ра́дуйся, трезве́ния ле́ствице небовосхо́дная; ра́дуйся, боле́зни и ра́ны врачу́яй грехо́вныя.

Ра́дуйся, я́ко от Го́спода Иису́са Христа́ благода́ть и си́лу прия́л еси́; ра́дуйся, я́ко све́т Христо́в на́м возсия́л еси́.

Ра́дуйся, воздержа́нием от грехо́в освяща́ти пра́здники на́с науча́яй; ра́дуйся, от сме́ртнаго вина́ на́с охраня́яй.

Ра́дуйся, умерщвле́нныя страстьми́ све́том Христо́вым оживля́яй; ра́дуйся, ты́я к но́вому житию́ призыва́яй.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 7.

Хотя́ отъити́ от до́му своего́ в пу́ть на Восто́к, кончи́ну жития́ твоего́ предре́кл еси́, достохва́льне, Аглаи́де глаго́ля: «Госпоже́ моя́, приими́ мое́ те́ло, за Христа́ му́чимое, егда́ его́ принесу́т ти́»; в души́ твое́й мы́сль за Христа́ пострада́ти тая́, Ему́ сокрове́нно моли́лся еси́. И на́шу ве́ру укрепи́, да бу́дем гото́вы и мы́ ея́ ра́ди страда́ти, Го́споду пою́ще: Аллилу́ия.

И́кос 7.

Ди́вному и пресла́вному исправле́нию твоему́ не ве́руя, помы́сли лука́вое в се́рдце свое́м Аглаи́да, грехо́м бо хуле́ния оболга́ти тя́ хотя́щи, та́ко отвеща́ ти́: «Ны́не не глумле́ния вре́мя, бра́те, но благогове́ния; ве́дый бу́ди, я́ко мо́щи святы́я и́маши носи́ти. Госпо́дь же да по́слет а́нгела Своего́ пред тобо́ю и напра́вит стопы́ твоя́ милосе́рдием Свои́м». Мы́ же чистоту́ се́рдца твоего́, ди́вный Вонифа́тие, зря́ще, вопие́м ти́:

Ра́дуйся, святы́х моще́й почита́телю; ра́дуйся, благогове́ния о́браза на́м пода́телю.

Ра́дуйся, безчи́нств храни́тися на́м повеле́вый; ра́дуйся, вся́, о ни́хже сы́нове ве́ка сего́ ра́дуются, презре́вый.

Ра́дуйся, изве́стный на́ш помо́щниче; ра́дуйся, благи́х наме́рений таи́нниче.

Ра́дуйся, все́м борю́щимся со грехми́ покрови́телю; ра́дуйся, покая́ния на́шего пред Бо́гом поручи́телю.

Ра́дуйся, я́ко твои́ми моли́твами Госпо́дь оставля́ет прегреше́ния; ра́дуйся, помога́яй на́м терпе́ти ско́рби и поноше́ния.

Ра́дуйся, лико́м а́нгельским сотвори́вый ра́дость и удивле́ние; ра́дуйся, духо́в зло́бы приведы́й в посрамле́ние.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 8.

Стра́нно тебе́ бы́сть язы́ческое и́долом служе́ние, и ты́, святы́й му́чениче, в Та́рс прише́д, не преклони́л еси́ коле́н пред бога́ми чужди́ми, но апо́столом показа́лся еси́ ревни́тель. Те́мже моли́ся за ны́, да возгори́мся и мы́ огне́м любве́ ко Влады́це Христу́, пою́ще всегда́: Аллилу́ия.

И́кос 8.

Ве́сь распали́лся еси́ ре́вностию свято́ю, хуле́ния на Го́спода не терпя́, и испо́лнился еси́ Ду́ха Бо́жия, ослепле́ние и безу́мие покланя́ющихся ло́жным бого́м облича́я. Сего́ ра́ди ца́рь нечести́вый ка́знь наведе́ на тя́, му́чениче, го́рькую, бичми́ нестерпи́мо бия́ и ра́ны нанося́ неисце́льныя. Мы́ же тебе́ похвалу́ пое́м:

Ра́дуйся, злове́рия обличи́телю дерзнове́нный; ра́дуйся, в пра́вду Бо́жию, а́ки в броню́ облече́нный.

Ра́дуйся, я́ко ко́сти твоя́ от ра́н за Христа́ обнажа́хуся; ра́дуйся, я́ко чистота́ души́ твоея́ тогда́ откры́шася.

Ра́дуйся, я́ко насле́довал еси́ небе́сная селе́ния; ра́дуйся, я́ко и ны́не облича́еши злы́х челове́к на Христа́ хуле́ния.

Ра́дуйся, за Христа́ о́стрыми тростьми́ пробода́емый; ра́дуйся, са́да ра́йскаго цве́те неувяда́емый.

Ра́дуйся, я́ко зла́то горни́лом я́зв очище́нный; ра́дуйся, за Христа́ ударе́нный.

Ра́дуйся, кончи́ною свое́ю Бо́гу угоди́вый; ра́дуйся, да́же до сме́рти му́ченическия Его́ возлюби́вый.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 9.

Всего́ себе́ Го́споду Бо́гу преда́в, страстоте́рпче Христо́в, егда́ нечести́вый ца́рь повеле́ раскры́ти уста́ твоя́ и о́лово кипя́щее вли́ти, ру́це свои́ воздви́гл еси́ к не́бу, та́ко моля́ся: «Го́споди, Бо́же мо́й, Иису́се Христе́, укрепи́вый мене́ в му́ках, пребу́ди и ны́не со мно́ю, моя́ страда́ния облегчи́ и не оста́ви мене́ одоле́ну бы́ти лука́вым кня́зем». Те́м и на́с любви́ ко Христу́ науча́еши, пою́щих Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 9.

Вети́и суему́дреннии да реку́т на́м, ка́ко о́лово разжже́нное горта́ни твоея́ не опали́, ниже́ ина́го вреда́ тебе́ сотвори́, му́чениче Вонифа́тие. От Го́спода бо зна́мение побе́ды над мучи́телем проси́л еси́, и сие́ зна́мение тебе́ дано́ бы́сть. Сего́ ра́ди вси́ чудя́щеся восклица́ху: «Ве́лий е́сть Иису́с Христо́с, ве́руем в Тя́, Го́споди». Мы́ же сла́вим тя́, му́чениче, си́це:

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю ве́рнии просвеща́ются; ра́дуйся, я́ко тобо́ю от посты́дныя сме́рти избавля́ются.

Ра́дуйся, во еди́нем Христе́ утеше́ние полага́яй; ра́дуйся, во страда́ниях призыва́ти Бо́га науча́яй.

Ра́дуйся, я́ко мучи́телие тебе́ не превозмого́ша; ра́дуйся, я́ко стра́сти тебе́ не поборо́ша.

Ра́дуйся, ты́ бо те́рния грехо́в в себе́ попали́л еси́; ра́дуйся, ты́ бо огне́м неопале́н пребы́л еси́.

Ра́дуйся, при́сно живы́й страстоте́рпче ра́достный; ра́дуйся, моли́твенниче на́ш бла́гостный.

Ра́дуйся, я́ко тобо́ю очеса́, грехми́ ослепле́нныя, отверза́ются; ра́дуйся, я́ко по́мощию твое́ю печа́ли на ра́дость прелага́ются.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 10.

Спасе́н бы́ти восхоте́в, пла́менне возжеле́л еси́ до конца́ за Го́спода пострада́ти, му́чениче Вонифа́тие, Ему́же и возопи́л еси́: «Го́споди, Го́споди, Бо́же мо́й, сподо́би мя́ ми́лостей Твои́х и бу́ди ми́ помо́щник, да за беззако́ния моя́, безу́мно соде́янныя, вра́г не прегради́т ми́ пути́ к небеси́; приими́ с ми́ром ду́шу мою́, вчини́ мя́ с му́чениками, кро́вь за Тя́ пролия́вшими и ве́ру до конца́ соблю́дшими», и ны́не вопию́щими Ти́: Аллилу́ия.

И́кос 10.

Стена́ кре́пкая, ко́зньми врага́ неодоле́нная, пребы́л еси́ до конца́, му́чениче Христо́в. Егда́ же глава́ твоя́ от телесе́ отсече́на бы́сть, о чудесе́! а́бие кро́вь и млеко́ из ра́ны твоея́ истеко́ша, я́ко и неве́рным, чу́до сие́ зря́щим, Христа́ просла́вити и с на́ми зва́ти тебе́:

Ра́дуйся, я́ко муче́ния твоя́ зря́ще, мно́жество люде́й ко Христу́ обрати́шася; ра́дуйся, я́ко тебе́ ра́ди на кня́зя зло́бы они́ устреми́шася.

Ра́дуйся, твоя́ бо кончи́на просвети́ умы́ помраче́нныя; ра́дуйся, твоя́ бо сла́вная сме́рть воскреси́ со́вести во гресе́х погребе́нныя.

Ра́дуйся, нераска́янных гре́шников обличе́ние; ра́дуйся, во́лею разсла́бленных от вина́ исцеле́ние.

Ра́дуйся, в нощи́ неве́дения блужда́ющих вразумле́ние; ра́дуйся, злата́я у́дице, из глубины́ грехо́в влеку́щая ко спасе́нию.

Ра́дуйся, я́ко от Бо́га в моли́твах услы́шан бы́л еси́; ра́дуйся, я́ко в небе́снем Ца́рствие всели́лся еси́.

Ра́дуйся, порфи́рою от крове́й твои́х облече́нный; ра́дуйся, я́ко зри́ши ны́не све́т неизрече́нный.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 11.

Пе́ние немо́лчное прино́сиши Го́сподеви, му́чениче Вонифа́тие, с му́ченическими ли́ки Пресвяте́й Тро́ице предстоя́, за Ню́же себе́ преда́л еси́, да и мы́, ду́ши своя́, а́ки неве́сты, украси́вше, нетле́нному Жениху́ Христу́, предста́вим со свяще́нною пе́снию: Аллилу́ия.

И́кос 11.

Све́т любве́ и по сме́рти возсия́л еси́, Вонифа́тие ди́вный, егда́ бо дру́зи твою́ усече́нную главу́ обре́тше, пла́кахуся го́рько, глаго́люще: «Ра́бе Христо́в, забу́ди на́м гре́х непра́веднаго осужде́ния и безразсу́дных руга́ний на́ших». Тогда́ ли́к тво́й, я́ко луча́ми живы́ми просвети́ся, проще́ние и́м явля́я. Сего́ ра́ди с любо́вию тебе́ зове́м:

Ра́дуйся, име́яй уста́ кро́тости сладковеща́нныя; ра́дуйся, любве́ вмести́лище простра́нное.

Ра́дуйся, о тебе́ бо весели́тся Це́рковь со свои́ми ча́ды; ра́дуйся, ты́ бо преше́л еси́ к вы́шнему небе́сному гра́ду.

Ра́дуйся, в сме́рти свое́й апо́столом ра́вный; ра́дуйся, ре́вностию по Бо́зе пресла́вный.

Ра́дуйся, жите́йския молвы́ облича́яй злы́я сплете́ния; ра́дуйся, все́х на́с от вра́жия избавля́яй ловле́ния.

Ра́дуйся, ты́ бо защища́еши непра́ведно гони́мыя; ра́дуйся, пред престо́лом Госпо́дним лампа́до неугаси́мая.

Ра́дуйся, по за́поведи Христо́вой и враго́в возлюби́вый; ра́дуйся, злосло́вия и клеветы́ нивочто́же вмени́вый.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 12.

Благода́ть исцеле́ний точа́щия мо́щи твоя́, егда́ к Ри́му приближа́хуся, А́нгел Госпо́день яви́ся Аглаи́де, глаго́ля: «Бы́вшаго ти́ дре́вле раба́, ны́не же на́шего бра́та и сослуже́бника приими́, я́коже влады́ку, и упоко́й до́бре, да греси́ твоя́ оста́вятся», то́й бо с на́ми ны́не в небесе́х пое́т Всевы́шнему: Аллилу́ия.

И́кос 12.

Пою́ще чудеса́ твоя́, хра́м ди́вный созда́ тебе́, во́ине Христо́в, Аглаи́да, в не́мже и мо́щи твоя́ положи́, и сама́, бога́тство ни́щим разда́вши и пятьна́десят ле́т в по́двизех поста́ и покая́ния пожи́вши, ли́ка святы́х дости́же. Те́мже, велича́юще чудеса́ твоя́, прославля́ем тя́ си́це:

Ра́дуйся, ду́шу свою́ сотвори́вый, хра́м Бо́гу прекра́сный; ра́дуйся, чу́дных Бо́жиих де́л кни́го я́сная.

Ра́дуйся, от внеза́пныя сме́рти избавля́яй; ра́дуйся, ско́рбныя же́ны от злы́х пия́ниц огражда́яй.

Ра́дуйся, па́дшия к возста́нию от грехо́в призыва́яй; ра́дуйся, све́т чистоты́ и́м подава́яй.

Ра́дуйся, ты́ бо укроща́еши страсте́й огне́вицу; ра́дуйся, тобо́ю бо оставля́ем грехо́вную темни́цу.

Ра́дуйся, ма́лыя ча́да от собла́знов ми́ра соблюда́яй; ра́дуйся, ты́я Христо́ву уче́нию наставля́яй.

Ра́дуйся, ве́стниче тре́звости, во ве́ки прославля́емый; ра́дуйся, уго́дниче Христо́в, при́сно почита́емый.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 13.

О, пресла́вный му́чениче Христо́в Вонифа́тие! Приими́ от на́с сие́ ма́лое похва́льное приноше́ние, е́же пред ико́ною твое́ю коле́на прекло́ньше, и ру́це свои́ к тебе́ просте́рши, тебе́ ны́не прино́сим; и да́руй на́м твое́ пред Го́сподем заступле́ние, наипа́че же погиба́ющим от пия́нства бра́тиям на́шим исцеле́ние ниспосли́ и жития́ блага́го нача́ло положи́ти все́х на́с сподо́би, да спасе́ние улучи́вше моли́твами твои́ми, во ве́ки восхва́лим Бо́га, пою́ще Ему́: Аллилу́ия.

Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.

И́кос 1.

А́нгелом све́тлым, о́гнь муче́ний твои́х росо́ю благода́ти угаси́вшим, огражде́н бы́л еси́, страда́льче Христо́в Вонифа́тие, да не когда́ я́ко гре́шник нераска́янный поги́бнеши, и пред Го́сподем в оде́жде бра́чней предста́неши. Научи́ и на́с облещи́ся в све́тлыя ри́зы свя́тости, тебе́ зову́щих:

Ра́дуйся, жи́знь за Христа́ отда́вый; ра́дуйся, страда́нием Его́ подража́вый.

Ра́дуйся, о́чи своя́ к Бо́гу обрати́вый; ра́дуйся, во́лю свою́ в доброде́телех укрепи́вый.

Ра́дуйся, ра́бе Христо́в ве́рный; ра́дуйся, святы́й коне́ц жития́ своего́ прие́мый.

Ра́дуйся, к покая́нию сердца́ обраща́яй; ра́дуйся, ко Христу́, Пути́ и́стинному, приводя́й.

Ра́дуйся, Ду́хом Святы́м просвеще́нный; ра́дуйся, собла́знами ми́ра сего́ не прельще́нный.

Ра́дуйся, зми́я лука́ваго посрами́вый; ра́дуйся, святы́х ли́к возвесели́вый.

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Конда́к 1.

Избра́нный во́ине Христо́в, венце́м сла́вы украше́нный, му́ченическою сме́ртию ве́чныя сме́рти изба́вивыйся, от мра́ка грехо́внаго отврати́выйся и к ве́чному све́ту прише́дый, приими́ моле́ние на́ше, в похвалу́ тебе́ приноси́мое, и на́с изба́ви от сете́й лука́ваго врага́ на́шего, да тебе́ с ра́достию побе́дною зове́м:

Ра́дуйся, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льный.

Помните, что кроме просьб, стоит и благодарить Всевышнего, а также святых за их помощь.

Храни Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Вонифатие:

Святой Вонифатий. Как он стал мучеником на глазах у всех

Скачать эту статью

После долгих пыток, судья приказал бросить святого Вонифатия в котел с кипящей смолой. Но и это не причинило ему никаких страданий. Смола вылилась из котла, и обожгла мучителей его. После чего Вонифатий был приговорен к усечению мечом. Из раны его потекла кровь и молоко. Когда люди увидели это чудо, то многие из них уверовали тогда в Истиного Бога.

Святой Вонифатий — раннехристианский святой, который почитается Русской православной церковью. День памяти его 1 января.

Святой Вонифатий. Как он стал мучеником на глазах у всех

Житие святого Вонифатия сообщает о том, что он был рабом одной молодой женщины

Житие святого Вонифатия сообщает о том, что он был рабом одной молодой женщины-римлянки. С ней Вонифатий состоял в беззаконном сожительстве. Но они оба все же чувствовали угрызения совести. После долгих размышлений, они решили как-то омыть свой грех.

Господь решил помочь им, он дал им возможность на очищение своих грехов. Женщина узнала, что если с особым благоговением хранить святые мощи у себя дома, то их молитвами можно получить исцеление от своих грехов.

Тогда началось гонение на христиан. Женщина отправила Вонифатия на Восток, чтобы он привез мощи какого-нибудь мученика. Вонифатий уходя, спрашивал у своей госпожи, что будет, если он решит пострадать за Христа, или если он не найдет мощи святого или мученика, что будет? Примет ли его тело, госпожа его?

Говоря это, Вонифатий смеялся и думал, что все не всерьёз. Но госпожа восприняла его слова довольно серьезно, и стала укорять его в том, что он отправляется на святое дело. После этого Вонифатий задумался над ее словами, и все оставшееся время был очень сосредоточенным.

Когда мученик Вонифатий прибыл в город, он увидел на площади пытки христиан

Когда Вонифатий прибыл в город Тарс, он оставил в гостинице своих спутников. После чего отправился на площадь, где увидел, как мучают христиан. Он был в ужасе от того, какие мучения и пытки людям приходилось терпеть.

Но также он был и удивлен их просветленным ликам, которые были осенены благодатью Божией. Тогда Вонифатий бросился к ногам мучеников и стал целовать их. Он просил, чтобы мученики помолились о нем грешном, чтобы он также мог удостоиться чести страдать вместе с ними.

Увидев на площади пытки людей-христиан, Вонифатий решил принять мучения вместе с этими людьми

Святой Вонифатий был предан на мучения

Когда это увидел судья, он спросил у Вонифатий, кто он такой. Святой Вонифатий ответил сразу же, что он христианин. После чего он, как и многие другие христиане, отказался от приношения жертву идолам. Его тут схватили и предали на мучения.

Били его так, что мясо отпадало от костей, под ногти его вонзали иглы, после чего в горло ему залили расплавленное олово. Но только силой Господа он оказался полностью невредимым. Когда народ увидел это, то стали кидать в судью камни, а затем пошли к языческому капищу, чтобы уничтожить всех идолов.

На следующий день, когда народ немного утих, судья приказал бросить Вонифатия в котел с кипящей смолой. Но и это не причинило ему никаких страданий. Смола вылилась из котла, и обожгла мучителей его. После чего мученик Вонифатий был приговорен к усечению мечом. Из раны его потекла кровь и молоко. Когда люди увидели это чудо, то многие из них уверовали тогда в Истиного Бога.

Когда Вонифатию отсекли голову, то из его раны потекли кровь и молоко, после чего многие тогда люди уверовали в Бога

Спутники Вонифатия отвезли его мощи в Рим

Вскоре спутники Вонифатия стали думать, куда же пропал он. Сначала они подумали, что Вонифатий предался легкомысленному времяпрепровождению, но затем начали его искать. Сначала их поиски оказались совсем безуспешными, но вскоре они встретили человека, который видел мучения Вонифатия.

Он привел их на место, где лежало его тело. Спутники стали просить у святого прощения за свои мысли. Они смогли выкупить тело за большие деньги, и забрали его с собой в Рим.

Мощи мученика Вонифатия были привезены в Рим, и отданы его госпоже, которая построила для мученика храм

Перед тем, как спутники прибыли на место, госпожа Вонифатия увидела во сне Ангела, который сказал ей, чтобы она приготовилась принять бывшего раба ее. Женщина призвала всех клириков, и затем с великим почетом она приняла мощи святого Вонифатия. Чуть позднее она построила храм святого мученика и положила туда мощи.

Вскоре от мощей святого Вонифатия стали происходить многие чудеса.

Женщина же решила раздать все свое имущество нищим, а затем ушла в монастырь. В покаянии она провела около 18 лет, и при жизни своей имела дар изгонять нечистых духов. После ее кончины, святую похоронили недалеко от могилы мученика Вонифатия.

У святого мученика Вонифатия есть икона

У святого мученика Вонифатия есть икона. На иконе Вонифатий Милостивый изображен молодым юношей. На плечах его мы видим красивую красную накидку. В одной руке своей он держит крест, а левая его рука находится около груди.

Икона мученика Вонифатия

Святого Вонифатия просят в избавлении от алкоголизма

О чем его просят? В православии считается, что святой помогает:

  • от алкоголизма;
  • от чревоугодия и страшных пристрастий;
  • в обретении жизни без распутства;
  • в обретении любви и счастья.

Святой Вонифатий помогает всем, кто обращается к нему с молитвой о помощи. Каждый, кто хочет получить его помощь должен прочитать молитвы перед его иконой. Вы можете обратиться к святому и своими простыми словами. Но самое главное, чтобы они были искренними и шли от самого сердца.

Мученику Вонифатия написала молитва

Перед иконой Вонифатия можно читать молитву, чтобы святой помог вам и вашим близким.

Молитва святому Вонифатию:

О многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие, к твоему заступлению ныне прибегаем: молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас, виждь братия и сестры наша тяжким недугом пианства одержимая, виждь того ради от Матери своей, Церкви Христовой, вечнаго спасения отпадающая.

О, святый мучениче Христов Вонифатие, коснися сердец их данною ти от Бога благодатию, скоро возстави от падения греховнаго и ко спасительному воздержанию приведи их.

Умоли Господа Бога, Егоже ради страдал еси, да простив нам согрешения наша, не отвратит милости Своея от сынов Своих, но да укрепит нас в трезвении и целомудрии, да поможет Своею десницею воздержание крепкое и спасительное Богу обещание свое до конца сохранити, во дни и в нощи о нем бодрствующе, и добрый ответ о нем дати на Страшнем Судище.

Приими, угодниче Божий, молитвы матерей, о чадех своих слезы проливающих; жен честных, о мужех своих рыдающих; чад сирых и убогих, от пианиц оставленных; и всех нас, иконе твоей припадающих, и да приидет сей вопль наш молитвами твоими ко Престолу Всевышняго даровати всем по молитвам их здравие и спасение душ и телес, наипаче же Царствие Небесное.

Покрый и соблюди нас от лукаваго ловления и всех козней вражиих, в страшный час исхода нашего помози прейти непреткновенно воздушныя мытарства и молитвами твоими избави вечнаго осуждения.

Умоли же Господа даровати нам ко Отечеству нашему любовь нелицемерную и волю непоколебимую пред врагами Церкви Святыя, видимыми и невидивыми, да покрыет нас милость Божия в нескончаемыя веки веков. Аминь.

Святому Вонифатию написан канон

Святому Вонифатию написан канон, который читается во время богослужения в храме. Каждый, кто желает, может прочитать его и дома, перед иконой святого мученика Вонифатия, чтобы помолиться о себе и своих близких.

Песнь 1

Ирмос: Тристаты крепкия, Рождейся от Девы, безстрастия во глубине души тричастное потопи, молюся, да Тебе, яко в тимпане, во умерщвление телесе победное воспою пение.

Усердным помыслом подвигом ревновав доблих страдальцев, пострадал еси крепко и змия умертвил еси страдании твоими живоносными, страдальче Вонифатие, святых Ангелов собеседниче.

Видев на земли вражию лесть, излиянну люте, доблий страдальче, душу распалив желанием Божественнейшим, вшел еси в тризнище небоязненным, треблаженне, мудрованием.

Мудростию Божественною просвещаемый, блаженне, немудрыя враги объюродил еси, Христа возвещая, дебельством плоти уподобльшася, имже явитися восхоте, Вонифатие, мучениче многострадальне.

Богородичен: Гору Божию, юже провиде Даниил, скинию мысленную, Марию Чистую, славы священие, трапезу, Божественный хлеб вмещшую, вси вернии, единомудренно воспоим.

Песнь 3

Ирмос: Яко неплоды роди от язык Церковь, и многое в чадех изнеможе сонмище, чудному Богу нашему возопиим: Свят еси, Господи.

Якоже возжелел еси, славне, свободу Вышнюю, от ига работы избавляешися, страстем честным поревновав, славне, иже за милосердие раба бывшаго.

Плотских вышший явлься мудрований изменением Божественным, внезапу всяк прилог лютых претерпел еси, радуяся, мучениче Вонифатие.

Тебе самаго отверглся еси, и к подвигом и борением врага изшел еси, Креста оружием укрепився, и, победитель быв, прославился еси, мучениче Вонифатие.

Богородичен: Себе Самаго истощи, Отеческих не истощив во чреве Твоем недр, пресущный Бог и Твой Сын бысть, Всенепорочная, спасая человечество.

Кондак, глас 4

Изыде к приятию страстотерпческих мощей и страждущих законне веры ради зря, показал еси мужески крепость свою, устремився на страсти исповеданием во Христа, Иже прием почесть победы твоего страдания, Вонифатие, присно моли за ны.

Седален, глас 4

К сословию послан мучеников, мученик был еси истинен, пострадав за Христа крепчайше, всехвальне, бремя же, блаженне, отдался еси верою пославшей тя, Вонифатие блаженне. Но прилежно моли прияти всем согрешений совершенное прощение.

Песнь 4

Ирмос: Любве ради, Щедре, Твоего образа на Кресте Твоем стал еси, и растаяшася языцы: Ты бо еси, Человеколюбче, крепость моя и хваление.

Ублажая страждущих терпение, подобием, мучениче, честных страданий сим уподобился еси, Богомудре пребогате.

Идый верою к мучеников Божественному сословию, блаженне, тебе самаго желающей бремя досточудное, Богомудре, отдал еси.

Очищен, якоже злато, мучениче, язв горнилом, чистейший явился еси, нося Зиждителя страстей изображение.

Богородичен: Девство по Рождестве запечатанно познавающи, Отроковице, несказанно рожденнаго Слова из боку Твоею верно величала еси.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение Твое, Господи, низпосли нам и от мглы прегрешений разреши ны, Блаже, Твой мир даруяй.

Яко светозарная возшел еси звезда от запад, и зашел еси, мучениче, страданьми терпеливно, абие к западом возсиял еси, озаряя концы.

Мученически подвизался еси, ногтей терзания, острыми, мучениче, тростьми сбодаемь, и лукаваго жала верно притупляя благодатию.

Вражия изнемогоша, Богомудре, на тя коварствия, ибо к Богу воззрением неуклонным плотския раны, якоже безплотен, терпел еси.

Богородичен: Скверны всякия омый, Дево, душу мою, вопию Ти, и спаси мя, Чистая, Яже истиннаго Бога Спаса на земли воплощшая.

Песнь 6

Ирмос: Возопи, прообразуя погребение тридневное, пророк Иона, в ките моляся: от тли избави мя, Иисусе, Царю сил.

Биемый, ранами плотскими уязвил еси безбожныя, неисцельно недугующия неведением, и болящим явился еси врач, страдальче Вонифатие.

Возвышаемь к Богу, блаженне, прилогом подвигов, враги невидимыя разразил еси и низриновенным помощник, страстотерпче, был еси.

Влачимь по земли, якоже камень многоценен, страдальче, прелести низложил еси утверждение, верных же сердца наипаче верою утвердил еси.

Богородичен: Купина Тя проображаше, Всенепорочная, первее, горящи и никакоже опаляема, Пречистая, ибо, якоже она, не опалилася еси, Бога воплощши.

Кондак, глас 4

Священие непорочное самовольне Тебе привел еси, Иже от Девы тебе ради родитися хотящему, святе венченосче, премудре Вонифатие.

Песнь 7

Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы пещный пламень попраша, песньми взывающе: отцев наших Боже, благословен еси.

Колен не преклонив истуканным, во искушение верглся еси величайшее, истинно, мучениче, в пещь, в нейже орошаемый, благодарствовал еси Христу во веки.

Разорити крепость твоего исповедания тщася, льстивомудренный во внутренняя твоя клокочущее олово немилостивно вливает, но яве посрамися.

Посечен быв усердно в честную твою главу, врага льстиваго многокозненную главу отсекл еси твоего мужества мечем, мучениче Христов Богомудре.

Богородичен: Да гласы подобающими песнословлю Тя, Отроковице, страстей мя избави молитвами Твоими, бед же и скорбей и лукавых человек, озлобити мя ищущих.

Песнь 8

Ирмос: Избавителю всех, Всесильне, посреде пламене благочествовавшия, снизшед, оросил еси и научил еси пети: вся дела, благословите, пойте Господа.

Полезно твое делая спасение Христос, Вонифатие, взыскающа мощей добропобедных мучеников, тя укрепляет, еже верно взыскал еси сам быти.

Блаженней госпожи блаженно сокровище подался еси, блаженне, имже обогатившися, пояше веселым сердцем: вся дела, благословите, пойте Господа.

Со тщанием славная жена, воздвигши храм священнейший, тя в нем положи, сущий Божественныя Троицы храм, страстотерпче Христов Вонифатие.

Умертвився за любовь Зиждителя, умерщвляющаго страсти тлетворныя, животворяй молитвою твоею ясно вопиющия: вся дела, благословите, пойте Господа.

Богородичен: На Тя, Чистую, Пребожественный, низшед, якоже весть, воплотися и человеки обожи, песнопоющия, Дево: вся дела, благословите, пойте Господа.

Песнь 9

Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть; Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

Видевши тя, бремя священное, радовашеся, вопиющи, приснопомнимая: раба послах тя, блаженне, господина истинна приемлю, работы мя зол избавляюща твоими благоприятными мольбами.

Яко крин, во удолиих мысленных процвел еси мучеников, Вонифатие, якоже финикс, возвысился еси, яко кедр, познался еси миродыханен, явился еси избранный, яко кипарис, благовонствуя души наша.

Днесь память твоя нам возсия, страстотерпче, якоже солнце, сиянием Божественных дарований, просвещающи души поющих тя, страстей же мглу отгоняющи, мучениче Богомудре всеблаженне.

Яко солнце от запад, возсиял еси и восточнаго града достигл еси, идеже пострадав и смертию зашед, к жизни востекл еси и Рим светлый достигл еси, сего ограждая мольбами твоими.

Богородичен: Светом мя озари Твоим, Всенепорочная, во тьме содержимаго греховней, Богородице, и подаждь во дне ходити Божественных повелений, Богоневесто, яко да пою Тя, Всепетую.

Святой мученик Вонифатий

Память 19 декабря / 1 января

Святой мученик Вонифатий

(MP3 файл. Продолжительность 5:02 мин. Размер 3.7 Mb) Читает иеромонах Симеон (Томачинский)

Святой Вонифатий жил во времена императора Диоклетиана, который правил с 284 по 305 год. Он был рабом знатной римлянки по имени Аглаида, дочери проконсула. Занимая должность управляющего богатым имением своей хозяйки, он вел нечестивую жизнь, в соответствии с весьма вольными нравами тогдашнего Рима. Предаваясь всецело винопитию и блуду, Вонифатий без зазрения совести согрешал и с самой Аглаидой. При всем этом он был человеком от природы добрым и щедрым, с радостью оказывал гостеприимство странникам и любил раздавать милостыню неимущим.

По прошествии нескольких лет Аглаида, мучимая угрызениями совести и страшась будущего наказания Божия за свои грехи, услышала от христиан, что человек, почитающий мощи святых мучеников, по их заступничеству получит от Господа прощение грехов. Тогда, призвав к себе Вонифатия, она велела ему отправляться в Малую Азию, где христиане в то время подвергались жестоким гонениям, чтобы за деньги приобрести там святые мощи и привезти их в Рим. На это слуга ответил с насмешкой: «А если я привезу тебе свои собственные останки, будешь ли ты почитать меня как святого?» Аглаида с укором отвечала: «Сейчас не время для шуток. Поспеши отправиться в путь, а я, грешница, с нетерпением буду ожидать твоего возвращения, дабы получить прощение от Господа».

Вонифатий прибыл в город Тарс, в Киликии, во главе многочисленной свиты, имевшей при себе много золота и всего необходимого, дабы забальзамировать останки святых и с почестями перевезти их в Рим. Он немедленно направился в амфитеатр, где как раз в то время происходила жестокая казнь 20 христианских мучеников. Вонифатий с ужасом наблюдал, как одного из них разрывали на части, привязав за руки и за ноги к четырем столбам, другого подвешивали вниз головой, третьих яростно бичевали, а иным раздирали бока железными крючьями – однако все они оставались по-прежнему тверды и неколебимы. Подобное зрелище поразило Вонифатия в самое сердце. Позабыв о прошлой нечестивой жизни, он в слезах бросился к стопам мучеников, благоговейно облобызал их оковы и, прося помянуть его в своих святых молитвах, во всеуслышание объявил о том, что он отныне также является последователем Христа.

Приведенный на суд к правителю этой области, Вонифатий с презрением отверг служение идолам и твердо исповедал Спасителя. Доставленный затем в цирк, он по молитвам святых мучеников переносил различные истязания с таким бесстрастием, как будто уже покинул этот мир и был чужд собственному телу. Ему вонзали под ногти заточенный тростник, лили в рот расплавленный свинец, его опускали в котел с кипящей смолой, но никакие мучения не могли сломить его дух. На следующий день Вонифатий с радостью выслушал вынесенный ему смертный приговор. Осенив себя крестным знамением перед казнью, он вознес Господу горячую молитву об укреплении христиан в их скорбях и о даровании ему самому отпущения грехов и вечного небесного блаженства.

Спутники святого Вонифатия, решив поначалу, что он, по своему обыкновению, зашел в какую-нибудь таверну или другое подобное место, начали уже беспокоиться из-за его продолжительного отсутствия и отправились на поиски. В городе они встретили брата местного палача, который рассказал им, что накануне там был казнен некий римлянин, по описанию похожий на их товарища. Хотя они не могли себе представить, чтобы этим мучеником был весельчак Вонифатий, они все же поспешили в амфитеатр. С изумлением они обнаружили там тело своего спутника, которое затем выкупили за 50 фунтов золота и с почетом доставили в Рим.

В это время Ангел Господень явился Аглаиде и произнес: «Встань и иди навстречу тому, кто был твоим слугой и товарищем в блуде, а ныне стал нашим братом. Прими его как господина, ибо благодаря ему простятся тебе все твои грехи». С радостью в сердце женщина снарядила пышную свиту, чтобы достойно встретить святые мощи еще на пути в Рим. Так в точности исполнилось невольное пророчество, произнесенное святым Вонифатием перед отъездом.

Впоследствии Аглаида построила на месте встречи святых мощей большую и красивую церковь во имя мученика.

В этом храме на протяжении веков по молитве святого Вонифатия совершались многочисленные чудеса. Сама же Аглаида, раздав все свое состояние нищим и презрев с тех пор радости суетного мира, всецело посвятила себя подвигам благочестия и молитвы и со временем получила от Господа дар чудотворения. Она почила в мире тринадцатью годами позднее, предав душу Господу с верой в то, что все прегрешения ее прошлой жизни совершенно изглажены благодаря заступничеству святого Вонифатия.

Совр. церковь Сант-Бонифацио-э-Алессио в Риме.

Рубрики: Вера

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *